Isnin, 7 Disember 2009

Bukan Pakatan Yang Menanti Belah Tetapi UMNO Boleh BLAH ..


Saya berkesempatan malam tadi untuk turut sama memeriahkan Ceramah UMNO bertajuk " Pakatan Rakyat Menanti Belah " di SSI Flat Sri Aman , yang majoriti penduduknya adalah melayu dan terdapat Cawangan Pas Sri Aman disitu . cuaca yang agak baik memungkinkan kehadiran pendengar yang agak ramai ditambah lagi dengan promosi banner yang terdapat disegenap pelusuk bermula dari SS1 sehingga ke SS9 . dan penceramah mereka pula bukan calang - calang manusia yang dikilangkan oleh UMNO seperti Lokman Nor Adam dan Kamal Saidin .



Namun jangkaan saya meleset jauh sama sekali apabila sambutannya lebih kurang 30 orang sahaja semuanya termasuk pemuda UMNO dan penceramah sekali . seperti biasa tumpuan serangan mereka Anwar Ibrahim dan Tok Guru Nik Aziz , Pas Kuda Tunggangan DAP , Pas Islam DAP dan pelbagai lagi tohmahan serta tuduhan liar yang biasa didengar . agak mudah untuk mematahkan hujah mereka dengan fakta dan penerangan semula . Pas PJ Utara mesti mengorak langkah menjawab semua tohmahan liar mereka dengan mengadakan ceramah terbuka dalam masa terdekat dan jemputlah beberapa orang penceramah besar bagi memberi aura kepada program .
Di SS9A , Pas Cawangan Seri Setia Baru menghulurkan sumbangan untuk masjid tetapi dimaki oleh bilal masjid yang kebetulan orang kuat UMNO . mungkin kerana terkesan dengan program serta aktiviti yang dijalankan maka kemarahannya meluap - luap sehingga melemparkan fitnah . " itu duit DAP " katanya , tidak boleh . dasyat sekali orang tua ini , sempat saya bertanya " jika begitu mana duit UMNO " ? .. masuk poket kot . InsyaAllah bukan Pakatan Rakyat yang menanti belah tetapi UMNO yang boleh blah .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan